30 Mart 2014 Pazar

Yves Saint Laurent

Yves Saint Laurent filmini listede gördüğüm an "gidiyoruz" dedim. Etkilenmemek adına filmin ayrıntısını araştırmadım ve biletimi aldım. Moda konulu biyografik filmler bir çok kişinin ilgisini çekmemekte bu sebeple kişisel bir yorum beni etkileyebilirdi.

Yves Saint Laurent  logosunda kullanılan font ve harflerin yerleşimi ile beni cezbeden markalardan biri olmuştur. İsmin yaratılış hikayesinde sadece Yves Saint Laurent'in Dior kökenli olduğunu biliyordum. Lakin tasarımındaki benzer çizgileri hep bulmuşumdur.

Moda direkt uğraş içerisinde olduğum bir iş olamasa da, kombinler ve son trendleri takip etmek her zaman hoşuma gitti. Bir çok kişini "Breeze o kullanılır mı? Nereden buldun o çizmeyi" demesine rağmen kendi tazımı seçmeyi hatta o tarzın daha sonra moda olduğunu görmeyi çok severim :) 
Öyle ki yalnız alışveriş yapmaktan hoşlanırım sırf karışılmasın diye...

Modaya bu kadar tutku ile bağlıyken bu dünyanın döndüğü tarafı izlememek olmazdı. Benzer bir çok bu  tür filmden de büyük zevk almıştım.

Ancak film beklentilerimi karşılamadı. Fransızca ana dilinde çekilen film, Fransız gurunu ve yaratıcı zekayı anlatacak sanarken Yves Saint Laurent'in Pierre Bergé ile olan ilişiklisini anlattığını gördüm. Yves Saint Laurent markası nasıl oldu sorusunda bir çok cevap eksik. Ama fazla tamamlanmış ilişki ayrıntıları var ki bu da beni rahatsız etti. Fransızların özgür sinema, insanın kendi içinde yaşadıklarıdır düşüncesi filme fazlasıyla hakim.

Yalnız hayatında sedece bunu mu düşündü bilemem, bu adam gece gündüz çalışıp bu markayı yarattı, çalışan  Yves Saint Laurent'te zaten kendisiydi. Kendisi demişken başrol oyuncusu Pierre Niney, Yves Saint Laurent'e benzemeyi gerçekten başarmış :)

Halen sinema da gösterimde olan filmi özellikle moda bloggerlarının izlemesini tavsiye ederim. 





Yves Saint Laurent
IMDB Puanı: 6,5/10
Tür: Dram, Biyografik
Yönetmen: Jalil Lespert
Oyuncular:      Pierre Niney, Guillaume Gallienne, Charlotte Le Bon
Süre: 1 saat 46 dakika

Hiç yorum yok: