18 Aralık 2013 Çarşamba

The Best Offer / En İyi Teklif / La Migliore Offerta



   The Best Offer / En İyi Teklif / La Migliore Offerta

IMDB Puanı: 7.8/10
Tür: Suç, Dram, Romantik
Yönetmen: Giuseppe Tornatore
Oyuncular: Geoffrey Rush,
Jim Sturgess, Sylvia Hoeks
Süre: 2 saat 11dakika

"Her sahte sanat eserinde her zaman orijinal bir şey saklanır." diyor esas kız Claire filmde. Sanatın içinde, sanatın her dalından ısırık almış, gizemli bir filmle karşınızdayım bu sefer. The Best Offer.

Başlamadan önce size bir sorum olacak. Sanat nedir? Sanatı nasıl tarif edersiniz? İki saniye düşünün. Sanatın tanımını yaptınız mı hiç? Şimdi ya da önce... İfade etmek çok zor değil mi? Çünkü sanat her yerde. Sanat bağımsız. Gizemli ve zor. The Best Offer ile sanatın tarifi daha da zorlaşacak. Çünkü sanat tüm gizemi ile karşımızda.
Filmde, zamanın yolculuk eden nesneleri antikaların ve müzayedenin lüks yaşamını izliyoruz. İlgi alanınıza girmese bile gözlerinizde bir parıltı olacak. İhtişamdan gözlerinizi ovuşturacaksınız.
Özendirici bir etkisi var filmin. "Ben de 18. yüzyıldaki yapıtları tanımak istiyorum. Ben de hikayesini bilmek istiyorum." dedirtiyor. En azından ben dedim ve diyecek bir kaç daha kişi biliyorum :)
Warner Bros İtalya yapımcılığında çekilen filmin ruh hali de karışık. Ne demek bu? Çekimde, hem Amerikan hem de İtalyan bakış açısı var demek. Sinemacılığın Amerikan kalitesi ve İtalyan hisleri var demek. Hem gerçekler hem de ifade edemediğimiz kaygılar var. Film, İtalyan şehveti ve Amerikan küstahlığıyla çekilmiş... Artık filmler eskisi gibi çekilmiyor zaten. Demir adamlar, demir psikolojiler yok. Duygular hakim. Değişimler, gel gitler... Psikilojik tür hakim. Senaryonun ana teması Agorofobik (açık alan fobisi) hastalığı üzerine çekilmiş. Hem psikiyatri hem de doğal bir yaşamın parçası olan davranışlar ile bizlere sunulmuş. Oyuncunun hislerini içimde hissettim...
Ayrıca oyuncuların baskın ses tonlarının mimiklerinin önüne geçtiğini görüyoruz. İşte İtalyan etkisi burada ortaya çıkıyor. Sahneleri şiir gibi duyacaksınız.

Peki konusu  ne?

Esas adam Geoffery Rush filmdeki adı ile Virgil Oldman, zengin ve ünlü bir antikacı. Bununla beraber açık artırmalar yönetiyor. Sylvia Hoeks yani  Claire ise kendisine bir villa ve içindeki değerli antika eşyaların miras kaldığı bir genç kız. Ve bu genç kızda agorofobik hastalığı mevcut. Claire bir gün Virgil Oldman’ı telefonla arıyor ve evdeki değerli sanat eserlerinin satışı için yardım istiyor. Bu ikili arasındaki hikayede böylece başlıyor.

2013 en iyi yapımlarından gizem dolu The Best Offer'ı mutlaka izleyin.

Hiç yorum yok: