2 Mart 2014 Pazar

Nicholas Nickleby

Albert Einstein'a göre insanlar sadece ikiye ayrılır ; iyiler ve kötüler... Öyle midir gerçekten?  Kim gerçekten iyi, kim gerçekten kötüdür? Durumsal bir yaklaşımla insan iyi ya da  kötü olabilir mi?

Evet, benim de çok kafa yorduğum bir ikilem. Kalple ilgili bence. İyi doğduysan iyi kalırsın. Einstein'a katılıyorum ve bugün ki sinema filmi tercihimde iyiler ve kötülerden bahsetmek istiyorum.

Dünden beri edebiyat uyarlaması başımda uçup duruyor. Kaptırdım gidiyorum. Madem benim blogum, benim zevkim, devam edelim.

İngiltere'ye uçalım bugün. Charles Dickens'ın hayallerine... İngiliz edebiyatının insana bakışına ve Charles Dickens'ın yarattığı harika karakterlerden birini tanıyalım.



"Nicholas Nickleby" bir Charles Dickens romanıdır. Charles Dickens deyince akla hemen Oliver Twist geliyor. Bazen yaratılan bir yıldız diğer yıldızları geride bırakabiliyor. Santrfor olmasan da geriden çıkardığın bir top, bütün taraftarların kalbini kazanmanı sağlayabiliyor değil mi?

Nicholas Nickleby, Charles Dickens'ın ülkemizde çok meşhur olmamış bir romanıdır. Bu romanda, iyi ve kötü karakterleri çok nettir. İyiler insanın içini ısıtır. Kötüler korkutucudur.

Eğlenceli bir anlatımla, kalbinin nereye yakın olduğunu hissedebileceğin güzel bir İngiliz romanı olan bu kitabı, 2002 yılında ABD ve İngiltere ortak yapımı ile sinemaya uyarladılar. Bu film, oldukça ünlü kişilerden oluşan kadrosu ile pazar günü güzel bir hikaye ile uyanmanızı sağlayabilir.

İyi Seyirler,

Nicholas Nickleby
IMDB Puanı: 7.3/10
Tür: Edebiyat Uyarlaması, Dram, Romantik
Yönetmen: Douglas McGrath
Oyuncular: Charlie Hunnam,
Jamie Bell, Christopher Plummer, Anne Hathaway,
Süre: 2 saat 12dakika
 

Hiç yorum yok: