1 Mart 2014 Cumartesi

Gölge - Selma ve Gölgesi

Türk Sineması, film tercihinde bir çok kişi için ilk sırada yer alıyor. Bu sebeple ben de ilginizi çekecek bir filmden bahsetmek istedim. Yalnız, vizyonda olan bir filmden bahsetmeyeceğim. Film 2009 yılında vizyondaydı. Eser ise Türk Edebiyatı için hep yayında, hep raflarda...






Sizin için, Selma ve Gölgesi adlı edebiyat uyarlaması türünde olan bir film seçtim.

Edebiyat uyarlaması sinemada en sevdiğim tür. Zira, büyük ihtimal karakterler ile önceden tanıştım, epeyce bir muhabbete daldım, bu seferde bir yabancı ile ilişkisini görüyorum. Bildiğim bir sonu bir kaşif gibi izliyorum. Nasıl sevmem bu serüveni?

Ben hayallerimde, elimdeki roman ile o kadar film çektim ki, şu an kitaplığım beyaz perdeye yansımak için bekliyor :)

Neyse filme gelelim :)

Selma ve Gölgesi; Bir Server Bedi Polisiyesi olarak, Türk edebiyatının polisiye romanı olarak satışa çıkmıştır. Pekâlâ, Server Bedi kimdir? "Peyami Safa'nın" ta kendisidir. Yazarlıkta kullandığı takma adlardan biridir. Annesi Server Bedia'nın ismini takma adında yaşatarak, Türk edebiyatı için yapıtlar üretmiştir.

Polisiye, Türk edebiyatında alışık olduğumuz bir tür değil. Ancak Boğaziçinde bir yalı, şuh bir kadın, şair bir adam, aşık bir arkadaş ve bilinmez intiharlar birleşince, hikaye hiçte yabancı olmaz.

Peyami Safa'nın insanı anlamaya ve analiz etmeye dayalı betimlemesinde, karmaşalar ile mücadele eden kelimelerle romanı okurken "Selma" diye merak uyandıran bir kadın tanımıştım. Neydi derdi? Ya da neydi bu beylerin derdi? Merak her zaman çekici değil mi?

Bu özel hikaye ve anlatım gerçekten de sinemada olmalıydı ve Mehmet Güreli bekleneni yerine getirdi. Ressam, müzisyen ve yönetmen olan bu  kimlikten, şairene ifadeleri olan bir yapım beklemek elbette doğal.

Kitabın karanlık havasını, Selma'nın kaçık yaklaşımını, gelişmelerin beklenmedik gelişimini kamera arkasından Mehmet Güreli sahiden güzel konuşturmuş. Görkem Yeltan'ın ruhundaki müzakereyi görmüş ve hayal ettiğimiz kadını bize getirmiş.

Bir çok izleyici için "Ağır" olarak adlandırılabilecek akışı olsa da, bu bir romandır ve izleyici onu gözleri ile okumalıdır.

Gizemli bir kadının,canavarca ruh halini, bizden bir yaşantıda, kitap kokusuyla, başarılı oyuncuların aktörlüğü eşliğinde ürpererek izlemek isterseniz "Mehmet Güreli'nin Gölgesi'ni izleyin.



    Gölge - Selma ve Gölgesi
IMDB Puanı: 6.1/10
Tür : Edebiyat Uyarlaması, Polisiye
 Yönetmen:  Mehmet Güreli
 OyuncularGörkem Yeltan, Kaan Çakır, Serkan Ercan
   

     Süre :108 dakika

Hiç yorum yok: