16 Aralık 2013 Pazartesi

Across the Universe



Hayatınıza Beatles eşlik edebilir mi? Sözlerini değiştirin ve Beatles'ın söylediklerine söz verin...

İlk yazım, Paralel Evren / Across The Universe isimli film üzerine olacak.

IMDB Puanı: 7.3/10
Tür: Macera, Fantastik, Müzikal
Yönetmen: Julie Taymor
Oyuncular: Evan Rachel Wood,
Jim Sturgess, Joe Anderson
Müzik: John Lennon, Paul McCartney,
Jim Sturgess, Secret Machines, Bono
Süre: 2 saat 13dk

İngiltere'den gemiye atlayıp kayıp babasını aramak üzere Amerika'ya giden Jude macerayı başlatıyor ve yönetmen plağı çalıyor...

Film, giriş sahnesinden itibaren merak uyandırıyor. Konuşmalar başlayınca daha da ilginçleşiyor. Filme İngiliz aksanı hakim. Bence bu Hollywood'un klasik çizgisinden uzaklaşmak için de bir fırsat.
Saniyeler ilerlerken ve ben bunları düşünürken kulağıma fısıldayan Beatles sözleri... Tanrım, film şimdi başlıyor değil mi?
Filmin Başrolünde Beatles, senaryoda şarkılar var. Hayatın kendisi, Beatles'ın gerçeği gibi hem kahkaha hem de göz yaşı var.

There will be an answer, let it be...

Kaptırmış izlerken; Beatles'ın şarkılarını dinlerken, kendi kendime güldüm bir an..."Ben de Hippi olmak istiyorum!" dedim. Böyle de bir etkisi var senaryonun.

Yönetmen, 1960'ların  toplumsal yapısını, gençlerini ve siyasi gelişmeleri başarıyla anlatmış. Aşkı ise Beatles'ın duyguları ile doğal bir biçimde işlemiş.

Kısacası bizden değil ama hayallerimizden bir film. 60′lı yılların mücadeleci dünyasını, aşkı ölümsüzce yaşayışını, Beatles‘in eşsiz müzikleriyle izlemek isterseniz;  Across The Universe'ı izleyin.

Teşekkürler.




Hiç yorum yok: