5 Haziran 2014 Perşembe

Başkanların Uşağı / The Butler

Bu hafta vizyona giren bir film ile daha karşınızdayım. Bu havalarda en iyisi sinemaya gitmek. Bir de vizyonda kaçırılmayacak yapımlar var ise...

Başrolünde The Last King of Scotland filmi ile Oscar kazanan Forest Whitaker'ın oynadığı Başkanların Uşağı / The Butler'ın öyküsü gerçek bir hayattan alınmıştır.




Tam 34 yıl boyunca Beyaz Saray'da Amerikan Başkanlarına kahyalık yapmış bir siyahinin öyküsünü izleyeceksiniz. Cecil Gaines... 8 Amerikan Başkanına hizmet verirken dünya tarihine dair bir çok olaya tanıklık etmiş harika bir adam. Seyredeceğiniz bu öykü; Amerikan siyahilerinin ırkçılıkla mücadelesini anlatan iç savaşı da göstermektedir. Siyahilerin uğradıkları ayrımcılığın, köleliği kaldıran yasa ile bitmediği ve daha çok yakın geçmişe kadar sahip olmadıkları hakları nasıl kazanmaya çalıştıklarını anlatmaktadır.




Cecil Gaine'in  Amerika'nın güneyinde bir pamuk tarlasında eziyetlerle başlayan hayatının Obama Başkanlığına kadar nasıl  sürdüğünü anlatan bu film beni çok etkiledi. 2 saatlik süre içerisinde mola bile vermek istemeden büyük bir heyecanla izleyeceğinizi düşünüyorum. Yapımda; John F. Kennedy ve Martin Luther King gibi liderlerin uğradıkları kahredici suikastler de yer alıyor. Göz yaşlarınızın üzüntünden çok utançtan döküldüğünü hissedebilirsiniz. Tüm bunlar yaşanırken 2 genç siyahi erkek çocuğunu yetiştirmeye çalışan  Gaines ailesinin ne kadar zorluklar yaşadığını tahmin edebilirsiniz.




Başkanların Uşağı / The Butler
IMDB Puanı: 7.1/10
Tür: Biyografi, Dram
Yönetmen: Lee Daniels
Oyuncular: Forest Whitaker,
Oprah Winfrey, John Cusack
Süre: 2 saat 12dakika

1 yorum:

gezentigunesyollarda dedi ki...

merhaba,

sinemayi, okumayi, fotograf cekmeyi ve gezmeyi cok seven yeni bir bloggerim. blogunuzu cok begendim ve uye oldum. cok keyifli olmus. elinize saglik :)

ben de seyahat blogumu actim. bloguma kaydolursaniz cok sevinirim.

Sevgilerimle,

http://gezentigunesyollarda.blogspot.de/