4 Mart 2014 Salı

Para Avcısı / The Wolf of Wall Street

Martin Scorsese'nin The Wolf of Wall Street'ini konuşalım bu akşam. Bu yılın en iyi yapımları arasında gösterilen Para Avcısı, 5 dalda Oscar adayı gösterilmişti.



Para Avcısı / The Wolf of Wall Street
IMDB Puanı: 8.4/10
Tür: Biyografi, Komedi, Suç
Yönetmen: Martin Scorsese
Oyuncular: Leonardo DiCaprio,
Jonah Hill, Margot Robbie
Süre: 3 saat

Özellikle DiCaprio'nun oyunculuğu ve oscar heykeline yakınlığı ile adını söz ettiren film; benim için hayal kırıklığı. Martin Scorsese'nin sürekli "ne olacak, bak bilemedin sonu" temasındaki yönetmenliği ile ilerleyen film, kafa karıştırıcı ve yorgunluk hissi ile sonlanıyor. Leonardo'nun  "o heykelciği istiyorum" boğuşmasındaki oyunculuğu, fazlasıyla abartılı.

Ses tonu ve mimik kullanımında Akademinin seçiciliğini biliyoruz ancak doğallığı es geçmeyeceği de  kesin. Zati  pazar günü kararları da bu yönde oldu.

Hikaye;  abartı bir yaşam biçimini, uyuşturucu kullanımı ve akıl almaz parayı anlatıyor. Esasen senaryo abartılı diyebilirsiniz. Yalnız bu abartının, normal hayatta geçtiğini düşünürsek; bana göre seviye bayağı limitine gelmiştir.

Gravitiy'nin Kırmızı halı şampiyonu olacağını anlamıştık, yine de 12 yıllık Esaret ile biraz kafamız karışmıştı. Altın Küre'de American Hustle geçidinden sonra "neyi göremedim" sorgusuna düşsek te The Wolf of Wall Street bu yapımların yanında hiç yer almadı.

Evet, sanırım ilk "unlike" başlığımı The Wolf of Wall Street'e ayırdım. Benzerleri defalarca çekilmiş bu abartılı filmi;  belki siz  beğenirsiniz.



Hiç yorum yok: